خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

وقتی خودی ها هم معترض می شوند!!!

با رأی مثبت نماینده های مجلس به استفساریه روز دوشنبه در مورد حقوق مادام العمر مدیران سیاسی موجی از اعتراضات به سوی نمایندگان جاری شد که از این بین می توان به اعتراض حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه کیهان اشاره کرد. 

شریعتمداری که جز حامیان اصلی اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم و ریاست جمهوری بود نیز تاب توان در مقابل این مصوبه ناجوانمردانه! مجلس را نیاورد و طی بیانیه ای به نمایندگان مجلس معترض شد 

روز دوشنبه هفته جاری - 23/8/1390- 122 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رأی مثبت به یک استفساریه درباره تبصره 3 از ماده 71 قانون خدمات کشوری، برای خود و تمامی مقامات دارای سمت های مدیریت سیاسی - اعم از شاغل و بازنشسته- چیزی شبیه حقوق مادام العمر قائل شدند و سابقه ناخوشایندی در کارنامه خود ثبت کردند که فقط با لغو این مصوبه و پوزش نمایندگان از مردم قابل پاک شدن است، اگرچه در این صورت نیز گناه یا خطای آنان فراموش شدنی نخواهد بود.
براساس پاسخ مثبت نمایندگان یاد شده به این استفساریه، کسانی که حداقل 2 سال در مقام های سیاسی خدمت کرده باشند در صورتی که از این پست ها برکنار شده و یا کناره گیری کنند و سپس به مناصب و پست های پایین تری گمارده شوند که حقوق و مزایای آنها کمتر از 80 درصد حقوق و مزایای پست قبلی باشد، باید مابه التفاوت حقوق و مزایای آنان به گونه ای پرداخت شود که از 80 درصد فوق العاده پرداخت حقوق برخوردار شوند. این امتیاز عجیب و غریب برای شاغلان از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون- 14/9/86- و برای بازنشستگان از تاریخ تصویب، یعنی 8/7/86 قابل محاسبه و پرداخت خواهد بود.
پست ها و مقامات مشمول این مصوبه عبارتند از؛
الف: رؤسای سه قوه . ب: معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان. ج: وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان رئیس جمهور. د:استانداران و سفرا. هـ: معاونین وزرا.
درباره این استفساریه و مدلول آن که در تاریخ 8/7/86 به تصویب رسیده و متاسفانه در همان تاریخ از تایید شورای نگهبان نیز گذشته است، اگرچه گفتنی های فراوانی هست ولی در این مختصر به چند نکته بسنده می شود.
 این سؤال جدی و منطقی از نمایندگان رأی دهنده به استفساریه مورد اشاره در میان است که آنان نماینده مردم هستند و برای خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد مجلس شده اند و یا آن که خدای نخواسته در قبول این مسئولیت سودای سود داشته و به منافع مادی و شخصی خود می اندیشیده اند؟!
لطفاً ابرو در هم نکشید و از این پرسش برادرانه عصبانی نشوید! چرا که پاسخ آن دشوار نیست و رای مثبت شما به استفساریه یاد شده نمی تواند از دو حالت خارج باشد. حالت اول آن که تنها منافع شخصی و مادی خود را در نظر داشته اید و حالت دوم این که؛ از درک رسالت نمایندگی و مسئولیتی که برعهده دارید آگاه نبوده اید! و در هر دو حالت- با عرض پوزش از بیان این حقیقت- صلاحیت شما برای نمایندگی مردم قابل تردید است. چرا که مجلس «خانه مردم» و «عصاره فضیلت های ملت» است و کار مردم را وانهادن و به منافع خود پرداختن «فضیلت» نیست که جای آن در خانه ملت باشد.
مصوبه و استفساریه مورد اشاره، دندان طمع نااهلان را برای ورود به مسئولیت های سیاسی تیز می کند. آیا 122 نماینده محترمی که به استفساریه روز دوشنبه رأی مثبت داده اند، از مشاهده سختی معیشت مستضعفان و پابرهنگان و یادآوری قولی که در تبلیغات انتخاباتی به آنها داده اند، شرمگین و سرافکنده نمی شوند؟! 

 امسال را رهبر فرزانه و حکیم انقلاب سال «جهاد اقتصادی» نامیده. به یقین مقصود و منظور آقا از جهاد اقتصادی، تلاش مسئولان محترم دولتی و نمایندگان مجلس برای تامین رفاه مادام العمر خود نبوده است.
حسین شریعتمداری  

"متن کامل سخنان شریعتمداری را  اینجا مشاهده کنید."

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:45 ب.ظ http://azadnegar.blogsky.com

مشل اینکه تریاک عمو حشین بهش ندادن که شاکی شده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد