خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

"جدایی نادر از سیمین" نامزد نهایی اسکار

نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر پیش‌بینی کرد: فیلم‌ سینمایی «جدایی نادر از سیمین» از ایران به ‌عنوان نامزد نهایی جایزه اسکار فیلم خارجی معرفی شود. 

پس از نشریه سینمایی «اسکرین دیلی» که ماه گذشته فیلم«جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی را شانس اصلی نامزدی احتمالی جایزه اسکار خارجی 2012 معرفی کرد، دیگر نشریه سینمایی معروف آمریکا هم رأی به نماینده ایران داد.

هالیوود ریپورتر در گزارشی به قلم «اسکات فینبرگ» که تحلیلگر جوایز سینمایی است، فهرست فیلم‌هایی که از بیشترین شانس برای نامزدی جایزه اسکار 2012 در بخش بهترین فیلم خارجی برخوردار هستند منتشر کرد.

فیلم «جدایی نادر از سیمین» که در جشنواره برلین موفق به کسب خرس طلا و دو خرس نقره‌ای بهترین بازیگری شد، از 30 سپتامبر(9 دی) در سینماهای آمریکا به نمایش درخواهد آمد و هم‌اکنون در کشورهای بلژیک، فرانسه، تایلند، ترکیه، انگلیس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، یونان، لهستان، اسپانیا، کره‌جنوبی، ایتالیا و دانمارک درحال نمایش است و در نوبت نمایش در آرژانتین، دانمارک و نروژ قرار دارد.

«جدایی نادر از سیمین» که روز جمعه در جوایز «سینمای جهان» شبکه بی‌بی‌سی جایزه بهترین فیلم سال 2011 را به‌دست‌ آورد،موفقیت‌های متعددی در فستیوال‌های بین‌المللی کسب کرده است.

فیلم «Le Havre» ساخته‌ آکی کوریسماکی از فنلاند دیگر گزینه موردنظر هالیوود ریپورتر است که جایزه‌ فیپرشی جشنواره کن را کسب کرده است.

فیلم مستند سه‌بعدی «پینا» ساخته ویم وندرس از آلمان نیز در این فهرست حضور دارد. «پینا» اولین فیلم سه‌ بعدی هنری است که با به‌کارگیری تکنیک‌های جدید دنیای دیجیتال ساخته شده است. این فیلم مستند که در جشنواره برلین اکران جهانی شد، پیش‌تر در جوایز فیلم آلمان نیز موفق به کسب بهترین اثر مستند شده بود و یکی از نامزدهای جایزه فیلم "لوکس" پارلمان اروپا است.

این برای اولین‌بار خواهد بود که سینمای آلمان یک اثر مستند را به جوایز اسکار معرفی می‌کند. وندرس در سال 2000 با فیلم مستند «کلوپ اجتماعی بوئنا ویستا» نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی بود.

فیلم «حالا کجا می‌رویم» ساخته نادین لاباکی از لبنان که در ماه اخیر موفق به کسب جایزه منتخب تماشاگران جشنواره دوحه شد، دیگر نامزد احتمالی جوایز اسکار خواهد بود. این فیلم درباره اختلافات فرقه‌ای در لبنان ساخته شده و داستان آن در یک روستا اتفاق می‌افتد که زنان با مذاهب مختلف از منازعات بین خود به ستوه آمده‌اند، آنها به کمک هم با یک نقشه ماهرانه و کمدی دهکده را از خشونت نجات دهند.

امسال 63 فیلم از کشورهای مختلف دنیا نمایندگان خود را برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی اسکار هشتادوچهارم معرفی کرده‌اند که از میان این تعداد، 10 فیلم به‌عنوان نامزدهای نهایی معرفی خواهند شد.

نامزدهای نهایی هشتادوچهارمین دوره جوایز آکادمی اسکار روز 24 فوریه معرفی خواهند شد و مراسم اعطای جوایز نیز روز 26 فوریه 2012 (ششم اسفندماه) و همچون سال‌های گذشته در سالن تئاتر کداک لس‌آنجلس برگزار خواهد شد و از شبکه تلویزیونی ABC پخش می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد