خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

تحلیل صادق زیبا کلام در خصوص انتخابات 92

صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران طرح مساله تغییر نظام از ریاستی به پارلمانی را مرتبط با انتخابات آینده ریاست جمهوری و میزان مشارکت مردم در آن دانست.

زیبا کلام در پاسخ سوالی درباره تغییر نظام از ریاستی به پارلمانی گفت: دو دلیل برای طرح این موضوع وجود دارد. یکی اینکه این تغییر به علت مشکلات ساختاری و مدیریتی موجود در کشور است و این نتیجه حاصل شده که نظام با نخست وزیر بهتر مدیریت می شود تا با رییس جمهور.
زیباکلام در ادامه گفت: دلیل دوم به انتخابات سال 92 ریاست جمهوری برمی گردد. دو حالت برای چنین انتخاباتی قابل تصور است. یا چهره هایی نظیر آقایان لاریجانی و ذوالنور و جلیلی که مورد تایید نظام هستند وارد انتخابات می شود که در این صورت انتخابات غیر رقابتی خواهد بود و مشارکت مردم کم خواهد بود. حالت دیگر این است افرادی نظیر عارف یا قالیباف هم وارد انتخابات شوند و رقابت جدی تر شود که در این صورت باز دو اتفاق خواهد افتاد یا نتیجه ای مثل دو خرداد 76 حاصل می شود و کسی رای می آورد که چندان مورد نظر نظام نیست یا نتیجه ای شبیه انتخابات 22 خرداد 88 حاصل می شود که هنوز پس لرزه هاش ادامه دارد.
وی افزود: بنابر این راه حل این است که ما انتخابات ریاست جمهوری نداشته باشیم.

نظرات 2 + ارسال نظر
مسلمان ایرانی یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:57 ب.ظ

اگر چیزی شبیه انتخابات 88 رخ دهد به خالص سازی نظام کمک بزرگی است .. ما از خدا میخواهیم جناب دکتر!!! اگر شبیه 84 شد هم چه بهتر... سوم تیری دیگر..

شهاب چهارشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:58 ق.ظ

اقا ما دیگه تو تقویم تاریخمون جای نمونده شما یه مقدار مراعات کن کمتر حماسه بیافرین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد