خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

مهلت دو ماهه برای پرداخت جریمه میلیاردی باغ قلهک

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان این‌که انگلیسی‌ها برای قطع درختان باغ قلهک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جریمه شدند، گفت: جریمه را به آنها ابلاغ کردیم و باید ظرف مدت دو ماه این جریمه پرداخت شود.

علی‌محمد مختاری با بیان این‌که در حال پیگیری موضوع هستیم و قوه قضاییه باید در این زمینه رای صادر کند، گفت: انگلیسی‌ها بخشی از درختان را از باغ خارج و تعدادی را هم به آتش کشیدند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با تاکید بر این‌که ۳۱۰ اصله درخت کهنسال در باغ قلهک قطع شده است، گفت: با بررسی‌های کارشناسی، ۳۰ اصله درخت دیگر نیز قطع شده است.

مختاری تصریح کرد: براساس قانون اگر کسی عامدا درختی را از بین ببرد، به پرداخت جریمه نقدی و کاشت درخت و حبس محکوم می‌شود.

باغ قلهک باید به نفع مردم شهر مصادره شود

از سوی دیگر شهردار تهران روز چهارشنبه در حاشیه‌ همایش ملی تفریحات ورزشی در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع باغ قلهک گفت: مطابق قانون در موارد اینچنینی یا باغ به نفع مردم و شهر ضبط و تبدیل به پارک عمومی می‌شود یا سفارت انگلستان باید جریمه نقدی درختان را پرداخت و دو برابر بن درختان قطع شده، درختکاری کند.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف افزود: موضوع باغ قلهک سیاسی نیست؛ بلکه یک موضوع قانونی است. هرکس در هر جایی زندگی می‌کند، باید قوانین و ضوابط آن را رعایت کند.

قالیباف تصریح کرد: سفارت انگلستان قانون را رعایت نکرده است و فضای سبز را منهدم کرد، لذا ما وظیفه داشتیم به این موضوع قانونی رسیدگی کنیم.

شهردار تهران تاکید کرد: در قانون پیش‌بینی شده که اگر چنین تخلفی انجام شود، می‌توان آن باغ را به نفع شهر ضبط و به پارک عمومی تبدیل کرد و شهرداری موظف است اگر هزینه‌ای دارد، آن هزینه را پرداخت کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
رضا چهارشنبه 2 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:18 ب.ظ http://azadnegar.blogsky.com

وایسید تا بیارن بدن
انگلیس بانک مرکزیو تحریم کرده بیاد جریمه بده؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد