خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

بلندترین چرخ و فلک بدون پره دنیا در مسکو

مسکو امیدوار است با برپائی چرخ و فلک بدون پره غول‌پیکر خود صنعت توریسم را در کشور خود تقویت کند.

چرخ و فلک بزرگ London Eye به عنوان یک جاذبه توریستی برای این شهر به حساب می‌آید و حالا مسکو امیدوارست با سازه‌ای مشابه بتواند توریست‌های بیشتری را به پایتخت روسیه سرازیر کند. انتظار می‌رود سازه این چرخ و فلک بدون پره بوده و عنوان بلندترین چرخ و فلک جهان را به خود اختصاص دهد.

چرخ و فلک بدون پره مسکو که نام مسکو ویو بر آن نهاده شده است ۲۲۰ متر ارتفاع خواهد داشت و بدین ترتیب رکورد همتای لندنی ۱۳۵ متری خود و همچنین رکورد ۱۶۵ متری چرخ و فلک سنگاپور را که تاکنون رکورددار بوده، پشت سر خواهد گذاشت.

این ارتفاع مطمئنا به اندازه کفی بلند و برجسته خواهد بود تا از چندین کیلومتر آنطرف‌تر دیده شود و توریست‌ها را به خود جذب کند. این چرخ و فلک همچنین از طراحی متمایز بدون پره برخوردار خواهد بود که در آن کابین مسافران در سیستم ریلی جابجا خواهد شد.

این چرخ و فلک توسط موسسه آمریکایی جنسلر طراحی شده است و تنها بخشی از یک مجتمع بزرگ تفریحی برخوردار از رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، گالری‌ها و نمایشخانه‌ها خواهد بود و انتظار می‌رود تا تمرحله بهره‌برداری ۳۰۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته باشد.

البته مسئولان شهر مسکو همچنان به دنبال بهترین مکان برای نصب این عنصر جذابیت برای توریست‌ها هستند اما همین که تصمیم گرفته‌اند به جای نصب آن در سیبری آن را در مسکو برپا کنند به نظر در مسیر درستی گام بر می‌دارند!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد