خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

فرهادی پیش درآمد اسکار را توفانی آغاز کرد

فیلم «جدایی نادر از سیمین» عنوان بهترین فیلم خارجی سال 2011 را از نگاه انجمن منتقدین فیلم نیویورک دریافت کرد.


فصل جوایز سینمایی هالیوود که برخی از آنها شاخص اصلی موفقیت فیلم‌ها در جوایز اسکار محسوب می‌شوند، درحالی آغاز شد که نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار 2012 نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کرده است.
انجمن منتقدین فیلم نیویورک روز گذشته فهرست بهترین‌های سینما در سال جاری میلادی را معرفی کرد که در بخش بهترین فیلم خارجی، «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی از ایران به چشم می‌خورد.
این فیلم که امسال در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار نماینده ایران خواهد بود، توانست بالاتر از دیگر آثار سرشناس کارگردانان بزرگ سینما، رای موافق منتقدین فیلم نیویورک را جلب کند.
«جدایی نادر از سیمین» که برنده جایزه خرس طلا و خرس نقره‌ای بهترین بازیگری از جشنواره برلین است، هم‌اکنون در کشورهای بلژیک، فرانسه، تایلند، ترکیه، انگلیس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، یونان، لهستان، اسپانیا، کره‌جنوبی، ایتالیا و دانمارک درحال نمایش است و در نوبت نمایش در نروژ و پرتغال قرار دارد.
«جدایی نادر از سیمین» که هفته گذشته در جوایز سالانه آسیاـ پاسیفیک بهترین فیلم سال 2011 شناخته شد، حضور گسترده‌ای در جشنواره‌های جهانی فیلم داشته که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بوینس‌آیرس، هنگ‌کنگ، استانبول، بخارست، سیدنی، کارلووی واری، ایروان، آمستردام، ملبورن، دوربان، تورنتو، سن‌سباستین، ‌آتن، هلسینکی، ابوظبی، ریودوژانیرو و نیویورک اشاره کرد.
به گزارش اسکرین دیلی، انجمن منتقدین نیویورک جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان سال 2011 را به «هنرمند» از فرانسه و کارگردان آن «میشل هازاناویکیوس» اعطا کرد. این فیلم با وجود آنکه در فرانسه ساخته شده، اما هالیوود دهه 30 را به تصویر کشیده است. «هنرمند» در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کرد، هرچند نامزد نخل طلای کن بود و در جشنواره سن‌سباستین جایزه منتخب تماشاگران را گرفت.
«براد پیت» برای فیلم‌های «مانی بال» و «درخت زندگی» بهترین بازیگر مرد شناخته شد و «مریل استریپ» برای ایفای نقش «مارگارت تاچر» در فیلم «بانوی آهنین» بهترین بازیگر زن معرفی شد.
فیلم «درخت زندگی»، برنده نخل طلای کن به کارگردانی «ترنس مالیک» همچنین جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (جسیکا چستین) را به دست آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد