خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

برگزاری هم‌اندیشی «عاشورا؛ یادواره قیصر امین‌پور»

هم‌اندیشی «عاشورا؛ یادواره قیصر امین‌پور» روز شنبه با حضور ساعد باقری، فاطمه راکعی، سهیل محمودی، عبدالجبار کاکایی و افشین اعلاء در موسسه فرهنگی و هنری اندیشه برگزار می‌شود.

این هم‌اندیشی با موضوعات بررسی پیشینه شعر آیینی در تاریخ زبان و ادبیات فارسی و شناخت صحیح فرهنگ عاشورا و نیز نگاهی به زندگی و اندیشه زنده‌یاد قیصر امین‌پور با حضور چند نفر از شاعران آئینی‌سرا برگزار می‌شود.

در هم‌اندیشی عاشورا، ساعد باقری پیرامون مثنوی نی‌نامه قیصر امین‌پور، فاطمه راکعی درباره اندیشه، شعر و خاطرات ناگفته‌ای از این شاعر فقید، سهیل محمودی پیرامون پیشینه شعر آئینی در تاریخ زبان و ادبیات فارسی، عبدالجبار کاکایی در بررسی اندیشه و شعر قیصر امین‌پور و افشین اعلاء درباره جایگاه شعر قیصر امین‌پور در ادبیات معاصر سخنرانی می‌کنند.

اجرای موسیقی ایرانی در دستگاه همایون توسط گروه موسیقی آوای چکاوک موسسه اندیشه، پخش سکانس‌هایی از فیلم «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی و نویسندگی بهرام بیضایی و نیز مستندی از هنرمند توانیاب کاشان فاطمه حمامی از دیگر بخش‌های نشست «هم‌اندیشی عاشورا» است

این مراسم روز شنبه از ساعت 16 تا 18 در سالن همایش‌های موسسه فرهنگی و هنری اندیشه واقع در میدان هفت تیر، زیر پل کریمخان، خیابان ایرانشهر، کوچه ملکیان، پلاک 33، طبقه دوم برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد