خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

خبرگزاری آزادنگار

آزادی رایگان نیست

حمله به سفارت با اطلاع و حمایت نظام صورت گرفت

سفیر انگلیس در تهران هنگام بازگشت به لندن، در مصاحبه ای ادعا کرد حمله به سفارت کشورش با هماهنگی حاکمیت ایران صورت گرفته است. 

به گزارش آرادنگار و به نقل از خبرآنلاین،دامنیک چیلکات در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور، ضمن شرح مشاهدات خود از حمله به سفارت و باغ قلهک گفت: «ایران کشوری نیست که به صورت خودش در آن تظاهراتی شکل بگیرد و پس از آن به یک سفارت خارجی حمله شود. این اقدام تنها با اطلاع و حمایت نظام انجام می‌شود.»

وی اظهار داشت که وی انتظار ندارد مناسبات دو کشور در آینده نزدیک عادی شود چراکه ایران به کنوانسیون‌های ژنو در مورد اماکن دیپلماتیک احترام نمی‌گذارد.

دامنیک چیلکات در عین حال تاکید کرد که عناصری در حکومت ایران متمایل بودند که فضا پرتنش شود.او ، علی لاریجانی، رئیس مجلس و علاءالدین بروجرودی رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس را در زمره این افراد دانست.

وی در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت که این حمله ‌بی‌ارتباط با مصوبه مجلس ایران درمورد کاهش روابط دو کشور نبوده است که تنها دور روز پیش از حمله تصویب شده بود.هم علی لاریجانی و هم علاء الدین بروجردی به گفته سفیر انگلیس از مبتکران طرح کاهش رابطه با انگلیس در مجلس بودند.

دامنیک چیلکات گفت که هم علی لاریجانی و هم علاءالدین بروجردی پس از تصویب کاهش رابطه با لندن گفته بودند که این تنها آغاز راه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد